Otorinolaringologie

• Auzul și echilibrul organismului sunt unele din funcțiile care nu pot lipsi din viața noastră, din munca de toate zilele. ORL-ul este ramura medicinei care pe lângă funcțiile amintite mai sus se ocupă și cu afecțiunile nasului, cu mirosul și gustul, cu cavitatea bucală, cu glandele salivare, faringele și laringele, cu afecțiunile corzilor vocale.

Bolile cel mai frecvent întâlnite sunt:

• otitele medii
      • infecțiile laringelui și faringelui
      • amigdalita și polipii nazali
      • sinuzitele
      • alergiile

Amigdalitele (inflamațiile amigdalelor) sunt foarte frecvente în copilărie. Netratate la timp, acestea devin cronice, și pot determina unele boli grave precum: nefrită, miocardită, artrită.
      În ultima perioadă a crescut numărul afecțiunilor maligne din sfera ORL dintre care trebuie amintit cancerul laringelui. Primele simptome: (dureri de ureche mai ales la înghițire, răgușeală persistentă). Printr-un simplu control de rutină această boală se poate recunoaște, iar tratarea ei la timp aduce o vindecare de 100%.

Alergia: este o boală cu evoluție îndelungată, ea poate fi ameliorată sau vindecată prin tratament medical. Factorii cauzali sunt: polenul, părul de animale (câini, pisici), praful din casă (acarienii), produsele chimice, solvenții organici.

Urechea medie este organ cu rol în auz și în menținerea echilibrului. Infecțiile urechii medii – otitele medii sunt însoțite de febră, dureri puternice, uneori tulburări de echilibru.
      De aceea este important consultul ORL deoarece acumularea de puroi la acest nivel poate duce la complicații grave.

Examinările și tratamentele efectuate în clinica noastră sunt:

• fototerapia Rhinolight (este o lumină rece de densitate mare, cu o compoziție specială, utilă în cazurile de rinită alergică)
      • tratamente ORL combinate de acupunctură cu laser
      • tratamentul otitei și timpanului cu laser
      • inflamația urechii externe, tratamentul otitei de ștrand, a sinuzitei și a sinusurilor cu laser
      • impedansmetrie (chiar și pentru nou născuți)
      • audiogramă tonală
      • ecografie sinusală
      • ecografia ganglionilor cervicali, submandibulari și retro-auriculari
      • examinarea funcției de echilibru
      • măsurarea presiunii din urechea medie și testarea reflexului stapedian (testează integritatea lanțului de oscioare din urechea medie)